Thaise kookcursus - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van danielenmaartje - WaarBenJij.nu Thaise kookcursus - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van danielenmaartje - WaarBenJij.nu

Thaise kookcursus

16 Januari 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Gisteren een heerlijke rustdag gehad; lekker uitgeslapen en een stevige voetmassage gehad!

Vandaag was het tijd voor onze thaise kookcursus: nou we hebben het geweten. Het resultaat was een mond die in de fik stond en een uur op de wc na afloop :)

Eerst zijn we met de kokkin naar de markt geweest waar ze ons allerlei kruiden, groenten en andere bijzondere voedselproducten (denk aan kikkers, padden, vogeltjes, cavia's en kippenpoten) liet zien. Ook veel geproefd en geroken.
Terug bij de keuken mochten we 4 gerechten uitzoeken die we wilden maken, wij kozen voor een salade van aubergine, een thaise soep met garnalen, een stevige curry en het beklende thaise gerecht phad tai.

Zie de foto's voor onze kookkunsten (vooral Daan) en het resultaat.

Morgen vertrekken we voor ruim een week naar koh Lanta. Hier hebben we een hutje aan het strand en is het dus tijd voor zwemmen, zonnen, snorkelen en vooral relaxen!!

• 17 Januari 2013 - 16:38

Sjaak:

Dag Maartje,

Leuk dat jullie het zo naar de zin hebben. Maar niet te kruidig eten in het vervolg. Hier is alles onder controle. Wouter heeft zo'n beetje alle taken overgenomen. Patricia en ik hebben daarom lekker veel tijd om je foto's te bekijken. Graag wat langere verslagen en nog meer foto's.

• 18 Januari 2013 - 02:15

Brenda:

He Daan en Maartje,

Leuk schort Daan, staat je goed ;-)
    Mag ik dan de eerste zijn die zich aanmeld voor het etentje? Echter zonder bek in de fik en dat toiletbezoek!!!!

Heel veel plezier verder voor jullie en nu maar lekker even een paar dagen genieten van zon, zee en strand!
    Hier is het gemiddeld min 6 in de nacht (zit in de nachtdiensten) en gemiddeld min 3 overdag!!!

Jullie neefje mist zn grote kleine broer wel hoor!

Dikke kus van ons

• 20 Januari 2013 - 11:50

Rich & Syl:

Wow wat n gave reis maken jullie! Prachtige foto's!
    Leuk ook die varkenssnuiten, vlgs mij zag ik Daan zn hoofd er ook ergens tussen...hahaha
    Geniet vd zon hier gaat t straks weer lekker sneeuwen!
    XXX