Tempels, ruines, watervallen en nog meer moois - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van danielenmaartje - WaarBenJij.nu Tempels, ruines, watervallen en nog meer moois - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van danielenmaartje - WaarBenJij.nu

Tempels, ruines, watervallen en nog meer moois

14 Januari 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Eindelijk weer een berichtje van onze kant.
Nadat we Bangkok met een busreis van 7 uur achter ons hadden gelaten, zijn we op weg gegaan naar Sukhothai. Hier zijn we op de fiets gestapt en hebben we een aantal mooie tempels en ruines bekeken.
We hoorden dat het bij jullie koud weer is; nou hier echt het tegenovergestelde: wij zweten ons de rambam in 35 graden!!
Na Sukhothai zijn we doorgereisd naar Ayutthaya, waar we wederom op de fiets gestapt zijn om deze keer oude ruines en tempels te bekijken.... Dat hebben we nu dan ook wel gehad :)

Gisteren zijn we aangekomen in Kanchanaburi; bij iedereen bekend als het stadje waar de Bridge over the River Kwai ligt. We zitten in een mooi hutje met zwembad! Vandaag hebben we een toer gedaan naar nabij gelegen watervallen, waar die visjes zwemmen die aan je tenen knabbelen! Een hele aparte ervaring :)
Na de watervallen een indrukwekkend bezoek aan Hellfire Pass, waar gedurende WOII door japanse krijgsgevangenen in record tempo een treinrails door de bergen van Thailand en Birma aangelegd moest worden. Alles moest met de hand uitgehakt worden....en dat met twee bakjes rijst per dag, alle ziektes die je je maar kan bedenken en om de zoveel tijd een afranseling van de jappen....

Morgen gaan we naar een ander hostel, waar we een echte thaise kookcursus gaan doen! Dus je kan je alvast aanmelden om een keertje te komen eten!

Tot de volgende keer. Check de foto's voor een indruk van wat we allemaal zien en doen.

• 14 Januari 2013 - 18:12

Wilma:

Ha lieverds,
    Volgens mij ben ik de eerste die zich aanmeld voor een thaise kookcursus bij jullie!!!
    Goed opletten dus!
    Hier sneeuwt het lekker en is het heerlijk winterweer!
    Genieten dus (maar helaas ben ik ziek).
    Veel liefs, dikke kus van ons, pap en mam

• 15 Januari 2013 - 23:50

Jan:

Wat een gezelligheid ja al die tempels in die hitte.....gaan jullie nu maar lekker koken wij komen het wel opeten :-).....enne ga ook vooral lekker lui doen en genieten hihi veel liefs xxx van ons